Budgetbeheer

Er zijn omstandigheden die je kunnen dwingen om je financiële situatie uit handen te geven. Wij begrijpen heel goed dat dit niet leuk is maar wij weten ook dat dit vaak al een eerste stap naar rust en orde en het laten verdwijnen van die knoop uit je buik.

Door het budget te beheren zorgen we ervoor dat dat betalingen tijdig worden gedaan en dat er geen nieuwe schulden dan wel betalingsachterstanden ontstaan. Het streven is dat je uiteindelijk leert om zelf met je geld uit te komen.

Wij kunnen op verschillende manier het budgetbeheer regelen:

  1. Budgetbeheer Basis: Al je inkomsten worden op een zogenaamde “vaste lasten rekening” gestort. Vanaf deze rekening worden de vaste lasten (basiszaken zoals huur/hypotheek, nutsvoorzieningen wettelijk verplichte verzekeringen) betaald en wat er overblijft wordt naar je overgeboekt.
  2. Budgetbeheer Plus: Alle inkomsten worden op een zogenaamde “vaste lasten rekening” gestort. Vanaf deze rekening worden alle vaste lasten betaald en wordt er gespaard/gereserveerd en wat er overblijft wordt naar je overgeboekt.
  3. Budgetbeheer Totaal: Al je inkomsten worden op een zogenaamde “vaste lasten rekening” gestort. Vanaf deze rekening worden alle vaste lasten betaald, wordt er gespaard/gereserveerd en wordt er een vaste bedrag een leefgeld naar je overgeboekt.


Om een goed overzicht te krijgen van alle inkomsten en uitgaven wordt er een budgetplan opgemaakt. Uiteraard wordt dit met je besproken en uitgevoerd. We gaan er samen voor zorgen dat dit in evenwicht is.

Contact

Bart van 't Veer
Postbus 89
9100 AB Dokkum
Tel. 0519 220 131
Bart@triple-support.nl

Bereikbaar voor cliënten op maandag t/m vrijdag van 13.15 – 15.45 uur

Aangesloten bij: